Każdy restaurator doskonale wie, jak ogromną rolę odgrywa wygląd potraw. Apetycznie wyglądające dania przyciągają uwagę gości i pobudzają ich apetyt. Dzieje się tak nie tylko wtedy, gdy goście na żywo widzą pięknie skomponowany posiłek, ale także gdy patrzą na zdjęcia zamieszczone np. na stronie internetowej restauracji. Właśnie dlatego tak ważna jest fotografia kulinarna. Stanowi ona niezbędny element praktycznie reklamy praktycznie każdej restauracji, baru, hotelu serwującego posiłki lub innego punktu gastronomicznego. Zdjęcia mogą być wykorzystane na stronie internetowej, w mediach społecznościowych, na ulotkach, w katalogach oraz wielu innych elementach kampanii reklamowej.

Czym jest fotografia kulinarna?

Jak sama nazwa wskazuje, jest to fotografowanie kompozycji kulinarnych w taki sposób, by doskonale się prezentowały i robiły jak największe wrażenie. Podobnie jak w przypadku innych dziedzin fotografii, sprawa nie jest tak prosta, jak mogłaby się pozornie wydawać. Istotną rolę odgrywa tutaj wiele detali, które przesądzają o sukcesie. Bardzo ważne jest tutaj np. właściwe oświetlenie, dobór właściwego kadru, ułożenie potrawy czy dodatki podkreślające kompozycję. Wszystkie te elementy powinny być dobrane do kolorystyki oraz struktury fotografowanego dania.

 Gdzie wykorzystywana jest fotografia kulinarna?

Wszyscy oceniamy posiłki zanim mamy okazje ich skosztować. Ogromne znaczenie przy wyborze restauracji, do której się udamy, a finalnie również zamawianego przez nas dania, ma wygląd potrawy. Serwowane posiłki oglądamy na zdjęciach zamieszczonych przez restaurację w internecie, na ulotkach lub w menu.

Właśnie dlatego każdy hotel, restauracja, bar czy nawet producent żywności powinien korzystać z usług profesjonalisty zajmującego się fotografią kulinarną. Tylko w ten sposób można uzyskać perfekcyjne zdjęcia serwowanych dań, zachęcające klientów do ich zamówienia.

 Fotografia kulinarna – dlaczego warto?

Profesjonalnie zrobione zdjęcia potraw sprawiają, że już na sam widok wszyscy robią się głodni. Jest to doskonały sposób na przyciągnięcie uwagi klientów i przekonanie ich do odwiedzenia restauracji lub innego punktu gastronomicznego.